RavermeisterJoined: 30 Jun 2006Posts: 1334Location: ESG
nishita wrote:
sissel wrote:
Er i høj grad enig med Palle og giver samme karakter, 5/6. Filmen er flot og velkomponeret og det er skønt at se en mainstream blockbuster der kan andet og mere end sådan nogle plejer at kunne. Har ikke set en så god blockbuster siden The Matrix. Dog er jeg en smule skuffet. Skuffelsen skyldes dog nok mere mine forventninger til hvad filmen skulle kunne - udover det forventelige.
Jeg så den i dag uden at have hørt om den overhovedet (har været på ferie), så jeg må give den 6 ud af 6. Sad også som Palle og havde stor optur over hvor veldrejet action det var.
Jeg er meget enig med Sissel i at SPOILER der måske manglede overraskelser undervejs. Det er ikke fordi man skal vride hjerne i 20 folder for at følge med - hermed ikke sagt at der er tale om A-Team - men bare at der dog ikke var noget der virkelig fik en til at overveje det hele, som man i sin tid måske gjorde med The Matrix. Men jeg var fantasisk underholdt hele vejen. Musik, klip osv osv var lige til A++, så jeg kan give filmen mine varmeste anbefalinger
Jeg sagde til mig selv at hvis Inception levede op til mine forventninger så ville jeg begrave Matrix 1 under Matrix 2 og 3s suckiness. RIP Matrix. Inception 6/6
Last edited by Shermann on Fri Jul 30, 2010 12:17 am; edited 1 time in total
The NavigatorJoined: 12 Jun 2006Posts: 3583Location: Nørrebro
Jeg er ikke helt blown away over Inception, men det havde jeg nu heller ikke regnet med at jeg ville være. Dog er jeg positiv over filmens originalitet. Der var dog en masse irriterende ting i filmen... men det kan vi tage, når alle har fået set den. Nolan skal have big up for at have castet rigtigt mange af de skuespillere jeg synes er fede.
[4/6]
17/9: Nina Bang
18/9: Horizon II
18/9: Distortion / DR
18/9: Stengade Reopening
25/9: S-Mag
1/10: Århus
7/10: Panum
8/10: Simons
9/10: Jolene
22/10: Cinemateket
13/11: Rust / Le Social
Astral PilotJoined: 12 Jun 2006Posts: 9999Location: I didn't say I knew him, I said he touched me on the shoulder once.
Troy McClure wrote:
nishita wrote:
sissel wrote:
Er i høj grad enig med Palle og giver samme karakter, 5/6. Filmen er flot og velkomponeret og det er skønt at se en mainstream blockbuster der kan andet og mere end sådan nogle plejer at kunne. Har ikke set en så god blockbuster siden The Matrix. Dog er jeg en smule skuffet. Skuffelsen skyldes dog nok mere mine forventninger til hvad filmen skulle kunne - udover det forventelige.
Jeg så den i dag uden at have hørt om den overhovedet (har været på ferie), så jeg må give den 6 ud af 6. Sad også som Palle og havde stor optur over hvor veldrejet action det var.
Jeg er meget enig med Sissel i at SPOILER der måske manglede overraskelser undervejs. Det er ikke fordi man skal vride hjerne i 20 folder for at følge med - hermed ikke sagt at der er tale om A-Team - men bare at der dog ikke var noget der virkelig fik en til at overveje det hele, som man i sin tid måske gjorde med The Matrix. Men jeg var fantasisk underholdt hele vejen. Musik, klip osv osv var lige til A++, så jeg kan give filmen mine varmeste anbefalinger
øh, fed spoiler. Den ville ikke engang kunne bringe dig ned i første cirkel af internet-helvede.
Astral PilotJoined: 12 Jun 2006Posts: 9999Location: I didn't say I knew him, I said he touched me on the shoulder once.
Inception var så amazing fed og fuldstændigt perfekt skruet sammen. Jeg er sådan set ligeglad med at filmen ikke nødvendigvis stikker så dybt. Hvem har bestemt at en film skal gøre det?
Mindede egentlig meget om Memento med lagstrukturen. Hvor Memento kun har to lag der bliver kompliceret ved at blive fortalt baglæns, har denne her så mange flere, men uden af at det nogensinde bliver usammenhængende, langtrukkent eller dårligt fortalt (Tænk følelsen af at se at det BB-afsnit man nu skal til at se bliver et Skyler-afsnit). Gad vide om der er andre instruktører der ville kunne slippe afsted med at gøre det samme?
Alle tableauerne var simpelthen så vildt sat sammen. Det var virkeligt en fryd at se filmen. Den bevægede sig også godt rundt i genrerne med elementer af gys.
Jeg er ok med ikke at skulle analysere (endnu). Filmen er så awesome, at den bare skal nydes i første omgang. Rating er svær at give. Umiddelbart hælder jeg til topkarakter. Det her er en 'first' som jeg er sikker på vil blive søgt kopieret over de næste par år.
øh, fed spoiler. Den ville ikke engang kunne bringe dig ned i første cirkel af internet-helvede.
Inception var så amazing fed og fuldstændigt perfekt skruet sammen. Jeg er sådan set ligeglad med at filmen ikke nødvendigvis stikker så dybt. Hvem har bestemt at en film skal gøre det?
Det har Midnight Shawarma og jeg er personligt træt af det.
Det har Midnight Shawarma og jeg er personligt træt af det.
RavermeisterJoined: 17 Jun 2006Posts: 1030Location: 2000 Frederiksberg
DJ Quikstep wrote:
A Boy Named Sue wrote:
Inception skuffede på ingen måder. Havde næsten helt glemt hvor optur det kan være, at sidde i en biograf og se en gennemtænkt og gennem bearbejdet stort opslået action film, hvor det er idéerne som der er drivkraften bag action sekvenserne og ikke omvendt.
Nolan er bare en perfektionist, og selv om jeg måske ikke synes filmen som helhed er perfekt, så kommer han beundringsværdigt tæt på.
5 store stjerner ud af 6.
Jeg havde ikke selv draget parallellerne de to imellem. På trods af, at jeg rent faktisk har genset Paprika i år. Men der er da helt sikkert op til flere ligheder i måden at fremstille hele drøm vs virkelighed tingen.
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum